Понедельник, 12.11.2018, 20:58 Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Поради батькам | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всего ответов: 90
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входу

Поради батькам

Piccy.info - Free Image Hosting

Piccy.info - Free Image Hosting

 

Piccy.info - Free Image Hosting

 

Коли і як вчити дитину читати

У моді - ранній розвиток дітей. Читати і рахувати вчать вже однорічних. Але чи добре це для психіки малюків?

Данина моді

Прихильники раннього навчання стверджують, що найбільш важливим періодом для інтелектуального розвитку є вік від 3 місяців до 3 років. «Після трьох уже пізно» - так називається знаменита книга засновника японської асоціації раннього розвитку Масару Ібуки, одного з найбільших ідеологів раннього навчання. Схожої точки зору дотримуються творці методик раннього розумового розвитку: Глена Домана, Зайцева, Нікітіна ... Автори вважають, що, чим менша малюк, тим простіше його навчати.

До нас мода на «розвивалочки» і читання з пелюшок прийшла в останні 5-7 років, коли, як гриби стали з'являтися центри розвитку, в надлишку продаватися різні посібники, книги, методички для батьків з раннього навчання. Мами і тата приймаються навчати малюка з перших місяців, щоб дитині в майбутньому було простіше побудувати успішну кар'єру і досягти серйозних висот. Однак ці батьки не розуміють, що в передчасної інтелектуалізації існує маса «підводних каменів», які, образно висловлюючись, здатні «немов рифи, розпороти дно корабля».

Гарячі голови

Дозрівання мозку триває від народження до 15 років. Нейропсихологія виділяють три етапи:

З початку вагітності до 3 років.

На даному етапі формується перший функціональний блок мозку: структури і системи, що відповідають за тілесний, емоційний і пізнавальний стан дитини.

З 3 до 7-8 років.

У цей період дозріває другий функціональний блок, керуючий сприйняттям: зорове, смакове, слухове, кінестетичне, нюх, дотик.

З 7-8 до 12-15 років.

Вік розвитку свідомої психічної діяльності. Блоки формуються послідовно, і спроби перестрибнути якийсь етап негативно позначаються на процесах, які, згідно з «природною програмою», повинні закладатися в даний момент. Простіше кажучи, відбувається спотворення природного розвитку.

Реакція на раннє навчання може проявитися не відразу, але вона все одно відгукнеться через роки, вилившись відхиленнями в емоційно-особистісних взаєминах з іншими людьми, тіках, неврозах, нав'язливих рухах, заїкання, дизартрії (порушення мови). А на думку офтальмологів, передчасне навчання читання небезпечно для очей. Окулісти не радять вчити дітей читати раніше 5-6 років, поки ще не закінчилося формування циліарного м'яза, що відповідає за зір. Зорові навантаження в ранньому віці можуть призвести до розвитку короткозорості.

Всьому свій час

Ще однією негативною стороною ранньої інтелектуалізації малюка є десоціалізація. Період до 7 років надзвичайно важливий для психо-емоційного розвитку дитини. У перші роки закладаються базові поняття моральних устоїв: доброта, жалість, сором, любов, вірність, відданість, честь, чесність, справедливість ... Найважливіше для малюка на даному етапі - навчитися контактувати із зовнішнім світом, вступати у відносини, взаємодіяти і відчувати інших людей. Саме тому немовляті потрібна безумовна любов матері. Через материнську ласку, ніжність і турботу крихітка навчається любити світ і оточуючих. Малюкові перших років життя важливо збагачувати свій внутрішній світ позитивними емоціями, а років з трьох-чотирьох - і сюжетно-рольовими іграми. Знаменитий психолог Данило Ельконін говорив, що дошкільний вік - це етап індивідуального психічного розвитку, головною діяльністю якого є гра. Саме завдяки грі відбуваються найбільш важливі зміни в психіці дитини і відбувається підготовка до переходу на новий щабель розвитку - навчання.

Коли малюкові замість ігор, потішок, дитячих пісеньок та віршиків дають вивчати цифри і букви, формування емоційної сфери загальмовується. Заповнити цей пробіл буде дуже важко. У дитини в повній мірі не розвинуться такі якості, як вміння співпереживати, співчувати, любити, - навички, необхідні для побудови міцної родини. Згадайте історії вундеркіндів: переважна більшість з них страждала різними комплексами, депресіями, породженими невмінням будувати стосунки з однолітками і представниками протилежної статі. Втім, і малюки, яких не навчали п'яти мов з народження, а просто вчили читати з 2-3 років, переживають подібні труднощі, оскільки в ранньому віці, коли потрібно було освоювати культуру спілкування, вони сиділи за книгами.

Набило оскому

При навчанні читанню одним з найважливіших аспектів є наявність мотивації. Малюк повинен вчитися читати не за вказівкою батьків, а з власного бажання. Ініціатива повинна виходити від дитини. Адже процес навчання - не з легких, і, якщо у дитини немає розуміння, для чого йому це потрібно, заняття швидко набридне, а уроки читання будуть асоціюватися з нудною, копіткою і безцільною працею. Так, дитина в три роки може швидко читати, але радість їй це навряд чи принесе. У цьому віці малюки ще читають чисто технічно: процес складання букв в слова скрутний, і, поки дитина дочитає речення до кінця, то вже забуває, про що читала спочатку. На розуміння і засвоєння тексту сил вже не вистачає. Такі особливості віку.

За статистикою, 70% дітей до 5 років не розуміють прочитане самостійно. Зате малюки відмінно схоплюють і вбирають інформацію, коли їм читають дорослі.

З ліхтариком під ковдрою

Бажання самому освоїти мистецтво читання з'являється, як правило, до 6-7 років, в окремих випадках - у 5 років. Прагнення виникає, коли дитина наслідує того, хто вміє читати: старших брата чи сестру або книголюбів-батьків. Іноді дитину може підстьобнути знайомство з ровесником, який навчився читати. Трапляється, бажання породжує і екстремальна ситуація: наприклад, малюк потрапляє до лікарні без мами, почитати на ніч нікому, і дитина в рідкісні відвідування батьків просить навчити його нелегкій науці, щоб розважати себе самостійно.

У цьому віці технічний навик освоюється легко, і дитина вже може концентруватися одночасно на словоскладанні і сенсі розповіді. Маля з захватом зачитується дитячими книжками, відкриваючи для себе дивовижні світи. Читання (коли воно не з-під палиці) стає справжнім естетичним задоволенням: що розвиває, збагачує. Не позбавляйте малюка радості пізнання, не женіть його вперед, і тоді він проявить вражаючі здібності, навчившись не просто складати слова з складів, а полюбивши літературу на все життя.

Цікаво

Американський професор Р. Мур говорив: «Не отримано жодних безперечних доказів того, що програми дошкільного навчання ведуть до успіху, навпаки, наявні важливі докази переконують, що це не так. Вражаюча кількість досліджень свідчить про те, що в середньому краще займаються діти, які почали вчитися пізніше».

Важливо

Професор, психоневролог-психотерапевт Вілен Гарбузов:«Ми говоримо про небезпечну тенденцію надмірно раннього (до 5 з половиною років) навчання читання, письма, математики, іноземної мови, шахів, музиці по нотах, навчання на дисплеї, грі зі складними електронними пристроями. Літери, цифри, схеми, ноти витісняють образи, пригнічують образне мислення ... »

« АіФ Здоров'я »: Цитата

Доктор Хельмут фон Кюгель, німецький дослідник проблеми раннього розвитку дитини, стверджував: «Збільшення числа нервових і психічних розладів, порушень поведінки у дітей з раннім інтелектуальним розвитком жахає, однак все це передбачувано, якщо виходити з природи дитини ... Зрештою почали рішуче протестувати психологи і педіатри, прийомні яких переповнилися дітьми, постраждалими від раннього дошкільного навчання. Спеціальним комісіям при міністерствах ще належить розібратися з новою математичної і логічної дресурою, раннім навчанням читанню та методикою послівного читання, та й взагалі з нестримними педагогічними експериментами».

 

Шановні працівники навчальних закладів та батьки!

У часи, коли країна переживає загострення соціально-політичної ситуації, багато людей переживають почуття тривоги, неспокою, страху. При цьому дехто залишається здоровим і витриманим, не зважаючи ні на що. Але є і менш стійкі до стресу люди, які потребують кваліфікованої психологічної допомоги.

За ініціативою міського управління освіти організовано роботу на волонтерських засадах висококваліфікованих фахівців психологічної служби по наданню психологічної допомоги населенню.

Прийом здійснюватиметься за адресою вул. Чапаєва 69А (Центр позашкільної освіти), кімната №12 (1-й поверх).

Графік роботи фахівців, які здійснюватимуть психологічне консультування:

Понеділок: 12.00-18.00

Вівторок: 10.00-18.00

Середа: 9.00- 16.00.

Телефон для зв'язку: 2-00-89

Ви можете звернутися за допомогою у разі, якщо:

>    Ви повністю поглинуті думками про ситуацію в країні, місті тощо і не можете від них відсторонитися

>    Ви відчуваєте себе дуже самотнім, розгубленим, наляканим і не розумієте, як діяти конструктивно в буденному житті

>    Ви перебуваєте в стані безнадійності, важкої депресії або гніву

>    Ваше життя йде шкереберть: наростають подружні проблеми, сімейні конфлікти, втрата дружби, проблеми на роботі або в навчальному закладі.

 

 

Piccy.info - Free Image Hosting

 Поради батькам першокласників  

Готовність дитини до школи

Інтелектуальна готовність – це сформованість уваги, розвиненої пам’яті, операції аналізу, синтезу, узагальнення. До 6 років дитина повинна знати свою адресу, назву міста, де мешкає, назву країни, її столицю; ім’я та по батькові батьків, де вони працюють. Розуміти, що їхня бабуся –це чиясь мама: батька чи матері. Повинна знати пори року, їх послідовність й основні ознаки, назви місяців, дні тижня; основні види дерев, квітів, розрізняти домашніх і диких тварин.

 

 

 Мотиваційна готовність  - це бажання школяра прийняти  нову роль школяра. Для цього важливо, щоб школа подобалась своєю головною діяльністю  - навчанням.

 

 Вольова готовність – це вміння поставити мету, прийняти рішення, намітити план дій, виконати його. Виявити зусилля, оцінити його результат.

 

 Комунікативна готовність – вміння ввійти в дитяче товариство, діяти разом з іншими, поступатися підкорятися.

 

 

Адаптація(пристосування) дитини до школи 

3 етапи  адаптації

1.    ( 2 -3 тижні ) - орієнтовний: у відповідь на нові впливи реагують усі системи організму.

2.   (1-2 місяці) - нестійке пристосування, організм шукає і знаходить певні оптимальні варіанти реакцій на ці впливи.

3.   (3-6 місяців) - відносно стійке пристосування, коли організм знаходить  найбільш оптимальні варіанти реагування на навантаження.

 

 

Що відбувається в організмі дитини в перші дні навчання?

- нестійка працездатність;

- дуже високий рівень напруження серцево – судинної системи;

- різке зниження навчальної активності;

- зниження працездатності;

- до кінця  першої чверті маса тіла зменшується у 60% дітей;

- скарги на втому, головний біль, сонливість, погіршення апетиту, поганий сон;

- розгальмованість рухова або в’ялість, втома;

- розлади кишково - шлункового тракту;

- підвищення артеріального тиску.

 

Поради  батькам щодо запобігання шкільній дезадаптації

- формуйте позитивне ставлення до школи;

- виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини;

- формуйте адекватну самооцінку;

- не перевантажуйте дитину надмірними заняттями, чергуйте їх з грою;

- навчайте етичних норм спілкування з однолітками та дорослими;

- привчайте самостійно долати труднощі, які під силу подолати 6-річній дитині;

- частіше хваліть,  а не докоряйте;

- пам’ятайте, що кожна людина має право на помилку;

 - частіше згадуйте себе у дошкільному віці;

 - любіть дитину безумовною любов’ю, приймайте її такою, якою вона є.

 

Piccy.info - Free Image Hosting

 

Інструктивно-методичний лист

 щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів

 

Відповідно до статті 18 Закону України «Про загальну середню освіту» зарахування дітей до першого класу початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів державної та комунальної форми власності (у тому числі ліцеїв, гімназій, колегіумів, колежей, що містять у своїй структурі школу        І ступеня) здійснюється на безконкурсній основі. Відтак, проведення тестувань, вступних випробувань, співбесід, інших заходів, що мають на меті встановлення відповідності рівня підготовки дитини до школи, не допускається.

Відповідно до Інструкції про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів), затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.06.2003  № 389 та  зареєстрованої у Міністерстві юстиції України від    4 липня 2003 р. за № 547/7868, на конкурсній основі (співбесіда) організовується прийом до першого  класу виключно у спеціалізованих школах (школах-інтернатах).

Під час проведення співбесіди у спеціалізованих школах (школах – інтернатах) забороняється перевірка знань з математики, вмінь з читання і письма та іноземної мови. Співбесіда може мати на меті винятково пересвідчення  достатності рівня загального розвитку дитини, її функціональної готовності до систематичного навчання та здатності до вивчення дисциплін відповідно до спеціалізації закладу, наприклад,  фонематичний слух.

Результати співбесіди оголошуються не пізніше 5 днів після її проведення. Діти зараховуються до навчального закладу за наказом директора до початку навчального року.

Прийом дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів (у тому числі ліцею, гімназії, колегіуму, колежу, що містить у своїй структурі школу І ступеня), які працюють, (планується організація навчання) за науково-педагогічними проектами, також відбувається на безконкурсній основі. Можливість успішно навчатись за обраною програмою має забезпечуватись не селекцією  дітей, а створенням відповідних навчально-виховних умов для всіх дітей, які є учнями даного навчального закладу.

Дітям, які вступають до першого класу школи І-ІІІ ступеня, що обслуговує мікрорайон, де мешкає дитина, не може бути відмовлено у зарахуванні.

У випадках, коли кількість заяв щодо вступу дитини до першого класу загальноосвітнього навчального закладу не за місцем проживання перевищує кількість вільних місць, перевага надається тим, чия заява була зареєстрована раніше.

Інформація про закріплення (чи  відсутність закріплення) за певним загальноосвітнім навчальним закладом мікрорайону (певної території обслуговування) обов’язково має розміщуватись на сайтах школи та інформаційному стенді для батьків майбутніх першокласників.

Для прийому до першого класу батьки або особи, які їх замінюють, надають такі документи:

  • заява на ім’я директора школи;
  • копія свідоцтва про народження дитини;
  • медична картка встановленого зразка.

 Інших документів для зарахування дитини до 1 класу  не передбачено. Також не можуть вимагатися відомості про місце роботи, посади батьків або осіб, що їх замінюють та інша інформація, не передбачена чинним законодавством.

Згідно зі статтею 12 Закону України "Про охорону дитинства" батьки несуть відповідальність за стан здоров'я дитини, її фізичний розвиток.

Відповідно до статтей 12, 15 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" медичні працівники, які проводять профілактичні щеплення, зобов'язані надавати об'єктивну інформацію особам, яким проводять щеплення, або їх законним представникам про ефективність профілактичних щеплень і можливі післявакцинальні ускладнення. Особам, що не досягли п'ятнадцятирічного віку, профілактичні щеплення проводяться за згодою їх об'єктивно інформованих батьків або інших законних  представників, які мають право відмовитися від щеплень за відсутності повної об'єктивної інформації про вплив щеплень на стан здоров'я і подальші наслідки. Якщо особа та (або) її законні  представники відмовляються від обов'язкових профілактичних щеплень, лікар має право взяти у них відповідне письмове підтвердження, а в разі відмови дати таке підтвердження - засвідчити це актом у присутності свідків.

Питання про відвідування навчального закладу дітьми, батьки яких відмовляються від щеплень, вирішується лікарсько-консультативною комісією (наказ Міністерства охорони здоров'я України від  29.11.2002 № 434 та затвердженого цим наказом примірного "Положення про підготовку дітей на педіатричній дільниці до відвідування дошкільного та шкільного загальноосвітнього навчального закладу").

 

Пошук на сайті
Календар
«  Ноябрь 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Сайт в каталогах

Copyright MyCorp © 2018